ΠΡΑΚΤΟΡΕΥΣΕΙΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ Π. ΜΟΣΧΟΝΑΣ & ΣΙΑ Ο.Ε
 
 

Ο εφιάλτης κάθε οδηγού: Τι πρέπει να κάνω αν «μείνω» από φρένα στο αυτοκίνητο.

 
01/03/2023
 

Η απροειδοποίητη κατάρρευση του συστήματος πέδησης αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους εφιάλτες ενός οδηγού, ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση ωστόσο υπάρχουν τρόποι που μπορεί να μας βγάλουν από τη δύσκολη θέση.

Όπως όλα τα μηχανικά μέρη ενός αυτοκινήτου, έτσι και το σύστημα πέδησης είναι πιθανόν να παρουσιάσει κάποια βλάβη ή δυσλειτουργία, επηρεάζοντας τη διαδικασία της επιβράδυνσης.

Στο χειρότερο δυνατό σενάριο, εκείνο δηλαδή που τα φρένα ενός αυτοκινήτου «καταρρέουν» έχοντας χάσει τις γνωστές σε όλους ιδιότητές τους, ο οδηγός θα κληθεί να επιβραδύνει το όχημα επιστρατεύοντας λύσεις ανάγκης.

 

Όπως στις περισσότερες έκτακτες καταστάσεις, έτσι και στην απώλεια των φρένων, ο χειρότερος σύμβουλος είναι ο πανικός. Είναι κρίσιμο, λοιπόν, να διατηρήσουμε τη ψυχραιμία μας ώστε να καταφέρουμε να δράσουμε αποτελεσματικά και να αποφύγουμε τα χειρότερα.

 

Η πρώτη κίνηση που οφείλουμε να κάνουμε είναι να ενεργοποιήσουμε τα αλάρμ ώστε να ενημερώσουμε τους άλλους οδηγούς για τον κίνδυνο τον οποίο διατρέχουμε. Στη συνέχεια θα πρέπει να επιλέξουμε μια ελεύθερη από κίνηση διαδρομή, αν είναι εφικτό ανηφορική ώστε να μπορέσει να ανακόψει την κεκτημένη ταχύτητα του αυτοκινήτου μας.

 

Στη συνέχεια οφείλουμε να καταφύγουμε στο σύστημα μετάδοσης και ειδικότερα στο κιβώτιο ταχυτήτων «κατεβάζοντας» σταδιακά τις σχέσεις, ώστε το αυτοκίνητο να επιβραδύνει χάρη στο φαινόμενο του «engine brake».

Στην περίπτωση που το αυτοκίνητό μας διαθέτει αυτόματο κιβώτιο, τότε πιθανότηατα υπάρχει η επιλογή «B» ή «L» η οποία θα μας επιτρέψει να επιβραδύνουμε.

 

Αν και εφόσον καταφέρουμε να περιορίσουμε την ταχύτητά μας, τότε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και το χειρόφρενο, σηκώνοντάς το σταδιακά καθώς μια απότομη κίνηση θα οδηγήσει στην πλήρη αποσταθεροποίηση του αυτοκινήτου.

Παράλληλα θα πρέπει να επιστρέφουμε στο πεντάλ του φρένου, πιέζοντάς το ώστε να εξαντλήσουμε τις πιθανότητες επαναλειτουργίας του συστήματος πέδησης.

 

Λύσεις όπως το άνοιγμα όλων των παραθύρων ίσως ενισχύσουν τις προσπάθειες επιβράδυνσης του αυτοκινήτου, ενώ ένα όπλο στα χέρια του οδηγού είναι και η διακοπή της λειτουργίας του κινητήρα.

Αν οι παραπάνω λύσεις δεν φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα και ο κίνδυνος ενός σοβαρού ατυχήματος είναι ορατός, τότε θα πρέπει να λάβουμε πιο δραστικά μέτρα, είτε επιλέγοντας να έρθουμε σε επαφή με τα προστατευτικά κιγκλιδώματα του δρόμου, είτε βγαίνοντας εκτός δρόμου, πατώντας σε επιφάνειες -όπως το μαλακό χώμα- που θα μπορούσαν υπό συνθήκες να οδηγήσουν στην επιβράδυνση του αυτοκινήτου.

 

Πηγή:[https://www.carandmotor.gr/symboyles/ti-kano-meino-horis-frena-aytokinito]

 

 

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ
  • Εθνική
  • Ευρωπαϊκή Πίστη
  • MINETTA
  • AIG
  • EuroLife
  • Interasco
  • International Life
  • DAS
  • Interamerican
  • Generali Hellas
  • Grouporama Φοίνιξ

YΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

 

 

YΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΩΝ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ

 

 

ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ

 

Ειδικές τιμές για ανέργους

 
ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ 60, ΤΚ 17241, ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΤΗΛΕΦΩΝΟ 210.9713900, ΦΑΞ 210.9713903, info@advice-insurance.gr
Facebook Page